Mesajul unei profesoare către colegii săi: „Să fim profesorii pe care am vrut să îi avem, chiar şi atunci când ne vine să fugim din clasă!“

Mihaela Miroiu
Sursa foto: Facebook/ Mihaela Miroiu

Profesorul universitar Mihaela Miroiu le oferă 10 sfaturi colegilor săi din învățământ la început de an universitar.

Într-o postare publicată pe contul său de Facebook, profesoara vorbeşte despre cum ar trebui să fie procesul didactic şi despre cum ar trebui să se comporte dascălul în fața clasei.

Redăm în continuare postarea integrală a profesoarei Mihaela Miroiu:

Articolul continuă după recomandări:

Citește și: Educația la japonezi: Copiii de 4 ani circulă singuri cu metroul, elevii și profesorii…

Citește și: Povestea lucrurilor importante din VIAȚA NOASTRĂ. Lecția impresionantă a unui profesor

Citește și: Ieri era copil sărac lipit pământului, azi e magistrat de renume și ajută alţi copii săraci

10 sfaturi după 39 de ani de profesorat (15 la liceu, 24 la facultate) (repostare din 2017):

1. Să nu ne închipuim că știm. Ne pregătim și revizuim tot ce am făcut cu un an înainte.

2. Trebuie să aflăm de la prima oră ce vor elevii/studenții de la noi.

3. Orele de clasă trebuie să fie câștigate. Niciodată pierdute.

4. Dacă nu credem în ceea ce facem, nu întruchipăm materia pe care o predăm, cu toată mintea și cu toată sensibilitatea noastră, îi vom pierde.

5. Clasa e o scenă. Poate că uneori suferim, poate că suntem dezamăgiți sau suntem devastator de triști. Ei nu trebuie să simtă decât că suntem acolo, doar cu ei. Și poate că așa ne trec și nouă tristețile, măcar până la pauză. 

6. Dacă suntem interesanți, e bine. Dacă îi ajutăm pe ei să fie cât se poate de interesanți, e cel mai bine.

7. Suntem mereu în competiție cu smartphonul. Nu o câștigăm decât atunci când știința noastră e una vie, croită pentru ei.

8. Nu putem să îi iubim pe toți. Nici măcar nu trebuie. Dar trebuie să îi respectăm, să prețuim ceea ce fac bine, să le înțelegem tristețile, căderile, limitele și să ne facem rocă pentru speranța lor.

9. La capătul unei relații cu elevii sau studenții trebuie să ne așteptăm să spună că tot ce au făcut greșit ni se datorează și tot ce au făcut bine li se datorează. 

10. Să fim profesorii pe care am vrut să îi avem, chiar și atunci când ne vine să fugim din clasă!

(Conducerile ostile ne fac într-adevăr rău. Dar relația noastră directă cu elevii și studenții depinde de noi.)

Sursa: Facebook/ Mihaela Miroiu

Cine este Mihaela Miroiu

Mihaela Miroiu (n. 10 martie 1955, Hunedoara) este o teoreticiană și militantă feministă din România. Este profesoară universitară la Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) conducătoare de doctorat în Științe Politice și predă cursurile Ideologii politice actuale, Etica în relații internaționale, Teorii politice feministe. Interesele sale de cercetare vizează teorii politice, cu accent asupra teoriilor politice feministe, Etică politică, ideologii politice actuale și politici de gen, potrivit Wikipedia.

Ea s-a implicat, prin diverse contribuții instituționale, civice și mediatice pentru dezvoltarea filosofiei, științelor politice și a democratizării în România. A fost decană a Facultății de Științe Politice din SNSPA între 1997-2001, a inițiat primul program doctoral de Științe Politice din România în 2000.

A inițiat primele cursuri de teorii feministe: în 1994, cursul de filosofie feministă la Universitatea București, Facultatea de Filosofie și a primului masterat de Studii de gen din România în 1998.

În 2001 a inițiat și a coordonat prima colecție de Studii de gen din țară, la Editura Polirom. De asemenea, a contribuit la transformarea națională a curriculum-ului de Științe Politice conform cerințelor Bologna (CNEAA) și la evaluarea și dezvoltarea instituțională a Științelor politice în calitate de expertă a comisiei de specialitate din CNEAA în 1997.

A fost membră a comisiei de specialitate din CNATDCU între 1999-2003 și vicepreședintă a Comisiei de Științe sociale, președintă a Comisiei de Științe Politice, Juridice, Economice și Administrative, CNATDCU, 2011-2012.

A contribuit la inițierea organizațiilor nonguvernamentale: Societatea de Studii Feministe AnA și Centrul de Dezvoltare Curriculară și Studii de Gen, FILIA. A colaborat alături de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării, dar și cu politicieni, parlamentari, comisii parlamentare și a oferit consiliere pentru politici de egalitate de șanse și politici de educație pentru partidele politice.

De asemenea, Mihaela Miroiu este autoarea a unui număr de cărți academice.

Facebook Comments